آموزش تصویری تهیه بک آپ و بازیابی آن در محصولات میکروتیک
آموزش تصویری تهیه بک آپ و بازیابی آن در محصولات میکروتیک

با سلام خدمت شما عزیزان . در این مبحث که آموزش تصویری تهیه بک آپ و بازیابی آن در محصولات میکروتیک می باشد قصد دارم تا شما را با نحوه گرفتن بک آپ در محصولات میکروتیک آشنا کنم . در بسیاری از موارد پیش می آید که شما تنظیمات بسیاری را بر روی روترهای خود و یا سایر تجهیزات میکروتیک اعمال کرده باشید و ممکن است برای دستگاه شما مشکلی پیش بیاید که نیاز به تعویض داشته باشد . خوب قطعا اعمال همه ی آن تنظیمات زمان زیادی را از شما گرفته و یا ممکن است زمان قطعی شبکه شما را بسیار بالا ببرد . برای جلوگیری از مشکلات احتمالی شما می توانید از محصولات میکروتیک خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن را اختیار داشته باشید تا در صورت بروز چنین مشکلاتی بلافاصله آن را بر روی محصول جدید خود آورده و در کسری از ثانیه ارتباط خود را متصل سازید .

تصور من این است که شما نحوه اتصال به محصولات میکروتیک را آموخته اید . برای شروع بک آپ گرفتن و یا تهیه نسخه پشتیان از محصولات میکروتیک خود ابتدا وارد محیط کاربری شده و سپس از طریق منوی سمت راست گزینه Files را انتخاب می کنید . در پنجره جدیدی که پیش روی شما باز شده است طبق تصویر زیر گزینه Backup را خواهید داشت .

 

آموزش تصویری تهیه بک آپ و بازیابی آن در محصولات میکروتیک

 

بعد از کلیک بر روی گزینه Backup پنجره ای پیش روی شما باز می شود که در تصویر زیر می بینید . برای آن یک نام کاربری و یک رمز عبور بگذارید تا شخص دیگری نتواند از نسخه پشتیبان شما استفاده کند . بعد از انجام این کار بر روی Backup کلیک کنید و می بینید که در ابتدای لیست شما یک فایل اضافه شده که در تصویر زیر با کادر قرمز رنگ مشخص شده است . بعد از اضافه شد آن به لیست می توانید این فایل را درگ کرده و بر روی سیستم خود ذخیره کنید که در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده بفرمائید .

 

بک آپ در میکروتیک

 

حالا تصور کنید که می خواهید این فایل را بر روی دستگاه خود بازیابی و یا Restore کنید . برای شروع مجدد وارد محیط کاربری خود می شوید و از منوی سمت چپ وارد گزینه فایل می شوید . همان فایلی را که بر روی سیستم خود یه عنوان Backup ذخیره کرده بودید ، درگ کنید بر روی صفحه فایل تا در آنجا کپی شود . بعد از این کار آن فایل را انتخاب کنید و بر روی گزینه Restore کلیک کنید . بعد از آن دستگاه را Reboot کرده و اجازه بدهید تا مجدد بالا بیاید . پس از این خواهید دید که همه تنظیمات شما اعمال شده است .

 

تهیه بک آپ از تنظیمان میکروتیک

 

 

برای دیدن سایت شرکت میکروتیک اینجا کلیک کنید .

برای دیدن همه محصولات میکروتیک اینجا را کلیک کنید .