آموزش تعریف مدیر و سطح دسترسی به تنظیمات در میکروتیک
آموزش تعریف مدیر و سطح دسترسی به تنظیمات در میکروتیک

با درود به همه شما عزیزان . در این بخش قصد دارم نحوه تعریف مدیر و سطح دسترسی به تنظیمات در میکروتیک را به شما عزیزان آموزش دهم . تصور کنید در شبکه شما دستگاه های زیادی وجود دارد و شما می خواهید به یک کاربر دسترسی داده و به آن اجازه دهید تا برخی تغییرات را در آن ایجاد کرده و به مانیتور کردن شبکه بپردازد . در این بین ممکن است شما بخواهید سطح دسترسی آن را کم کرده و یا حتی به آن اجازه دهید که فقط توانایی دیدن را داشته باشد . در این مبحث آموزشی نحوه تعریف کاربر ، تعیین سطوح دسترسی و تعریف گروه دسترسی را به شما عزیزان آموزش خواهم داد . تصور من این است که شما کارکرد اولیه با میکروتیک را فرا گرفته اید . پس از ورود به ناحیه کاربری میکروتیک خود از منوی سمت چپ گزینه system را انتخاب کرده و بعد از آن گزینه users را انتخاب کنید تا پنچره ای که در تصویر زیر می بینید به شما نمایش داده شود سپس روی گزینه + کلیک کنید .

 

آموزش تعریف مدیر و سطح دسترسی به تنظیمات در میکروتیک

 

بعد از انجام مرحله فوق با تصویر زیر روبرو می شوید که با نام New user نمایش داده می شود . در کادر اول می توانید برای آن نام کاربری را به سلیقه خود و یا بسته به نوع مسئولیت آن تعریف کنید که گویای کاربرد آن باشد . در کادر دوم همان طور که مشاهده می کنید  میزان دسترسی آن در 3 نوع تعریف شده که شامل Read ، Write و full می باشد . هر کدام از اینها همان طور که از اسامی آنها قابل قهم هست ، میزان دسترسی کاربری که تعریف کرده اید را مشخص می کند .گزینه Read فقط توانایی دیدن گزینه ها را داشته و هیچ گونه تغییری نمی تواند ایجاد کند . گزینه Write توانایی دیدن و تغییر بسیاری از موارد ( به استثنا مواردی که برای دسترسی Full تعریف شده است ) را دارد و گزینه آخر هم Full می باشد کاملا مشخص است . خوب پس در این قسمت میزان دسترسی را تعریف کرده و به قسمت بعدی می روید . کادر سوم که همان allowed address می باشد ، می توانید تعریف کنید که این ادمین فقط با این IP بتواند به دستگاه میکروتیک شما متصل شود . در قسمت انتها نیز می توانید پسورد لاگین به محیط کاربری را برای آن تعریف کرده و در نهایت آن را تایید کنید .

 

آموزش تعریف سطح دسترسی به تنظیمات در میکروتیک

 

تا اینجای کار به درستی توانستید تا کاربر خود را تعریف کنید . اما در میکروتیک امکان تعریف گروه با تعریف سطح دسترسی سفارشی وجود دارد . اگر بخواهم به زبان ساده به شما بگویم می توانید تعریف کنید این گروه توانایی دسترسی از طریق وب را داشته باشد و به بخش دیگری دسترسی نداشته باشد . با انتخاب یکی از گروه های پیش فرض میکروتیک به صورت کلی تغییراتی اعمال میشود اما با استفاده از این بخش می توانید میزان دسترسی را به هر سبکی که می خواهید تعریف کنید . برای انجام تنظیمات فوق از منوی سمت چپ وارد System شوید و گزینه users را انتخاب کنید . در پنجره باز شده به قسمت Groups بروید و روی گزینه + کلیک کنید . بعد از آن پنجره ای با نام new Group برای شما باز میشود که دارای بخش های متعددی می باشد . همان طور که در تصویر زیر می بینید می توانید از میان بخش های زیر تعیین کنید که کدام یک باشد و کدام یک نباشد و برای انجام این کار فقط کافی است بر روی آنها تیک بزنید و در نهایت گزینه OK را بزنید . بعد از انجام این کار این گروه با میزان دسترسی که شما تعریف کردید به بخش گروه ها اضافه شده و می توانید کاربر را برای این گروه تعریف کنید .

 

 

آموزش تعریف مدیر  در میکروتیک

 

 

برای دیدن سایت شرکت میکروتیک اینجا کلیک کنید .

برای دیدن همه محصولات میکروتیک اینجا را کلیک کنید .