اتصال به میکروتیک و تنظیمات اولیه - بخش سوم MTCNA
اتصال به میکروتیک و تنظیمات اولیه – بخش سوم MTCNA

 

اتصال به میکروتیک و تنظیمات اولیه – بخش سوم MTCNA

 

با درود به همه شما همراهان عزیز در این مطلب آموزشی قصد دارم شما رو با نحوه اتصال به میکروتیک و یا Router OS آن آشنا کنم . در ابتدا اگر دستگاهی از این برند را خریداری کرده اید طبق شکل آن را به PC و یا سوئیچ خود متصل نمائید و از اتصال کارت شبکه خود کاملا مطمئن شوید .

 

اتصال به میکروتیک و تنظیمات اولیه - بخش سوم MTCNA

 

 

پس از آنکه محصول خود را متصل نمودید و از روشن شدن آن و اتصال به PC خود مطمئن شدید به سایت https://mikrotik.com/download مراجعه کنید و از قسمت مشخص شده در تصویر نرم افزار Winbox را دانلود نمائید . البته لازم به ذکر است در پایان این بخش آموزشی نرم افزار فوق برای دانلود در دسترس شما قرار خواهد داشت . نکته قابل توجه که باز هم در تصویر زیر قابل مشاهده است انتخاب نسخه 64 یا 32 بیتی است که آن را نسبت به ویندوز خود انتخاب نمائید .

 

 

آموزش میکروتیک

 

 

پس از نصب آن بر روی سیستم خود دوبار بر روی آن کلیک کرده تا باز شود . بعد از باز شدن نرم افزار با محیط زیر روبرو خواهید شد . پس از باز شدن در همان قسمت MAC بر روی آن کلیک کرده و بعد بر روی گزینه Connect ( با رنگ قرمز نمایش داده شده است ) را بر روی برنامه کلیک کنید . پس از این مرحله محیط نرم افزار در روبروی شما خواهد بود .

 

مزایای میکروتیک

 

 

پس از این مرحله محیط نرم افزار در روبروی شما خواهد بود که دارای بخش های متعددی می باشد که ممکن است ترس در وجود شما ایجاد کند . اما ابدا نگران نباشید به زودی تمامی آنها را فرا خواهید گرفت و به راحتی در بین بخشهای مختلف سرک خواهید کشید .

 

 

اتصال به میکروتیک

 

 

در بدو ورود ممکن است با پیغامی که در شکل زیر می بینید مواجه شوید . میکروتیک به صورت پیش فرض دارای تنظیماتی است که بر روی تجهیزات خود وجود دارد . اگر بخواهید می توانید آنها را حذف کنید چرا که قطعا تنظیمات شما با آنها یکی نخواهد بود . اگر خواستید آن را حذف کنید گزینه remove را انتخاب کنید و در غیر این صورت بر روی Ok کلیک کنید .

 

winbox میکروتیک

 

 

 

برای دیدن سایت شرکت میکروتیک اینجا کلیک کنید .

برای دیدن همه محصولات میکروتیک اینجا را کلیک کنید .